”Toimiessani kauneudenhoitoketjun omistajana ja yrittäjänä minua ihmetytti, ettei pohjolan luonnosta kumpuavia luksustuotteita ollut tarjolla. Työskennellessäni kosmetologina useamman vuoden ajan ajatus ainutlaatuisesta luontoon perustuvasta kosmetiikkalinjasta alkoi kytemään mielessäni. Vuonna 2020 keräsin rohkeuteni ja päätin tehdä tarvittavan hypyn tuntemattomaan. Samalla päätin, että antaisin kaikkeni täydellisen tuotteen luomiseen. Nyt voi sanoa, että unelmastani on tullut totta!” Marina Spirit
Aloitin kauneudenhoitoalan yrittäjyyden toiminimellä vuonna 2008 ja ensimmäisen kauneushoitolan perustin Tampereelle Pyynikintorille vuonna 2012. Edessä oli kuitenkin yllättäen muutto rakkauden perässä Kokkolaan, jolloin päätin tehdä yrityksestäni ketjun ja perustin toisen Kauneushoitolan Kokkolaan vuonna 2015.
Tarjoan luonnonkosmetiikkaa täysin uudella konseptilla. Tuotteet tuoksuvat hyviltä, näyttävät herkullisilta ja ovat rakenteeltaan miellyttäviä. Myös pakkaussuunnittelu ja tuotteiden visuaalinen ulkonäkö on tarkkaan harkittuja. Kauneudenhoitosarjani tuotteet valmistetaan omissa tuotantotiloissa Kokkolassa suomalaisista laadukkaista raaka-aineista, kuten mustikasta, tyrnistä ja kauraöljystä. Tunnen kaikki raaka-aineiden toimittajat ja suosin valinnoissani paikallisia tuottajia. Lisäksi tuotteiden pakkaukset on valmistettu kierrätysmateriaaleista, sillä kierrätys on lähellä sydäntäni.
Yrittäjänä toimimisen lisäksi olen neljän lapsen äiti ja vaimo. Koen, että arjen tasapainottaminen perheen ja yrittäjyyden välillä on sujunut melko mutkattomasti. Epäileviä ja kauhistuneita ihmisiä on mahtunut matkan varrelle, mutta mieheni on tukenut ja kannustanut minua koko kauneudenhoitosarjan kehittämisen ajan. Itse en kuitenkaan vähästä hetkahda enkä anna muiden mielipiteiden horjuttaa omaa uskoani tavoitteiden saavuttamiseksi. Jos jotain olen yrittäjänä matkan varrella oppinut, on se ehdottomasti itsensä ja unelmien kuuntelemisen tärkeys sekä vahvan uskon säilyttäminen omaan osaamiseen. Tällä hetkellä opiskelen liiketaloutta korkeakoulussa, jotta voin kehittyä yrittäjänä. Jos todella uskoo ja on valmis antamaan kaikkensa luodakseen tai tehdäkseen jotain itselle merkityksellistä ja tärkeää, kannattaa kuunnella itseään ja toimia!
Camilla Aho Oy Ab tunnetaan huikeista lanseerauksistaan. Keväällä 2021 sellaisen aiheena ei ollut ulkoinen kauneus vaan jälleenmyyjien mielen hyvinvointi: ”Halusimme luoda näihin epävakaisiin aikoihin henkistä vakautta ja positiivista kannustusta. Nyt oli meidän vuoromme huolehtia yritysasiakkaidemme jaksamisesta”, Suvi Halonen kertoo.
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.
Tein unelmastani totta -kehitin oman kauneudenhoitosarjan
”Toimiessani kauneudenhoitoketjun omistajana ja yrittäjänä minua ihmetytti, ettei pohjolan luonnosta kumpuavia luksustuotteita ollut tarjolla. Työskennellessäni kosmetologina useamman vuoden ajan ajatus ainutlaatuisesta luontoon perustuvasta kosmetiikkalinjasta alkoi kytemään mielessäni. Vuonna 2020 keräsin rohkeuteni ja päätin tehdä tarvittavan hypyn tuntemattomaan. Samalla päätin, että antaisin kaikkeni täydellisen tuotteen luomiseen. Nyt voi sanoa, että unelmastani on tullut totta!” Marina Spirit
Aloitin kauneudenhoitoalan yrittäjyyden toiminimellä vuonna 2008 ja ensimmäisen kauneushoitolan perustin Tampereelle Pyynikintorille vuonna 2012. Edessä oli kuitenkin yllättäen muutto rakkauden perässä Kokkolaan, jolloin päätin tehdä yrityksestäni ketjun ja perustin toisen Kauneushoitolan Kokkolaan vuonna 2015.
Tarjoan luonnonkosmetiikkaa täysin uudella konseptilla. Tuotteet tuoksuvat hyviltä, näyttävät herkullisilta ja ovat rakenteeltaan miellyttäviä. Myös pakkaussuunnittelu ja tuotteiden visuaalinen ulkonäkö on tarkkaan harkittuja. Kauneudenhoitosarjani tuotteet valmistetaan omissa tuotantotiloissa Kokkolassa suomalaisista laadukkaista raaka-aineista, kuten mustikasta, tyrnistä ja kauraöljystä. Tunnen kaikki raaka-aineiden toimittajat ja suosin valinnoissani paikallisia tuottajia. Lisäksi tuotteiden pakkaukset on valmistettu kierrätysmateriaaleista, sillä kierrätys on lähellä sydäntäni.
Yrittäjänä toimimisen lisäksi olen neljän lapsen äiti ja vaimo. Koen, että arjen tasapainottaminen perheen ja yrittäjyyden välillä on sujunut melko mutkattomasti. Epäileviä ja kauhistuneita ihmisiä on mahtunut matkan varrelle, mutta mieheni on tukenut ja kannustanut minua koko kauneudenhoitosarjan kehittämisen ajan. Itse en kuitenkaan vähästä hetkahda enkä anna muiden mielipiteiden horjuttaa omaa uskoani tavoitteiden saavuttamiseksi. Jos jotain olen yrittäjänä matkan varrella oppinut, on se ehdottomasti itsensä ja unelmien kuuntelemisen tärkeys sekä vahvan uskon säilyttäminen omaan osaamiseen. Tällä hetkellä opiskelen liiketaloutta korkeakoulussa, jotta voin kehittyä yrittäjänä. Jos todella uskoo ja on valmis antamaan kaikkensa luodakseen tai tehdäkseen jotain itselle merkityksellistä ja tärkeää, kannattaa kuunnella itseään ja toimia!
Marina Spirit, Sweet Femi Oy
Related Posts
Huoltamo lisää kosmetologin mielen hyvinvointia
Camilla Aho Oy Ab tunnetaan huikeista lanseerauksistaan. Keväällä 2021 sellaisen aiheena ei ollut ulkoinen kauneus vaan jälleenmyyjien mielen hyvinvointi: ”Halusimme luoda näihin epävakaisiin aikoihin henkistä vakautta ja positiivista kannustusta. Nyt oli meidän vuoromme huolehtia yritysasiakkaidemme jaksamisesta”, Suvi Halonen kertoo.
Pohjoismaiset kauneudenhoitoalan yhteistyöorganisaatiot tapasivat Teams-kokouksen merkeissä toukokuun lopulla
Tapaamisessa vaihdettiin kuulumisia ja keskusteltiin mm. eri maiden koronapandemiatilanteesta.
Vinkkejä Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.