SKY – Suomen kosmetologien yhdistys SKY – Suomen kosmetologien yhdistys
  • HAE JÄSENEKSI  →
  • SKY yhdistyksenä
    • HAE JÄSENEKSI  →
    • Tutustu meihin
    • Jäsenyys ja jäsenedut
    • Organisaatio ja hallitus
    • Jaostot
    • Lähettiläät
    • Arvot
    • Eettiset ohjeet
  • Ajankohtaista
    • Ajankohtaista
    • Alalla
    • Muuta
    • SKY-nuoret
  • Lehti
    • Fiiliksissä
    • Palsta-aineistot
  • Kauppa
  • SKY:n yritysjäsenet
    • Tutustu SKY:n yritysjäseniin
    • Yritysjäsen, esittele itsesi
  • Kosmetologipäivät
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu jäsensivuille
  • Kirjaudu jäsensivuille
  • English
  • Svenska
  • Facebook
  • Instagram
  • Kirjaudu
  • 0

Tein unelmastani totta -kehitin oman kauneudenhoitosarjan

By Ida Varonen on 12 tammikuun, 2022

”Toimiessani kauneudenhoitoketjun omistajana ja yrittäjänä minua ihmetytti, ettei pohjolan luonnosta kumpuavia luksustuotteita ollut tarjolla. Työskennellessäni kosmetologina useamman vuoden ajan ajatus ainutlaatuisesta luontoon perustuvasta kosmetiikkalinjasta alkoi kytemään mielessäni. Vuonna 2020 keräsin rohkeuteni ja päätin tehdä tarvittavan hypyn tuntemattomaan. Samalla päätin, että antaisin kaikkeni täydellisen tuotteen luomiseen. Nyt voi sanoa, että unelmastani on tullut totta!” Marina Spirit

Aloitin kauneudenhoitoalan yrittäjyyden toiminimellä vuonna 2008 ja ensimmäisen kauneushoitolan perustin Tampereelle Pyynikintorille vuonna 2012. Edessä oli kuitenkin yllättäen muutto rakkauden perässä Kokkolaan, jolloin päätin tehdä yrityksestäni ketjun ja perustin toisen Kauneushoitolan Kokkolaan vuonna 2015.

Tarjoan luonnonkosmetiikkaa täysin uudella konseptilla. Tuotteet tuoksuvat hyviltä, näyttävät herkullisilta ja ovat rakenteeltaan miellyttäviä. Myös pakkaussuunnittelu ja tuotteiden visuaalinen ulkonäkö on tarkkaan harkittuja.  Kauneudenhoitosarjani tuotteet valmistetaan omissa tuotantotiloissa Kokkolassa suomalaisista laadukkaista raaka-aineista, kuten mustikasta, tyrnistä ja kauraöljystä. Tunnen kaikki raaka-aineiden toimittajat ja suosin valinnoissani paikallisia tuottajia. Lisäksi tuotteiden pakkaukset on valmistettu kierrätysmateriaaleista, sillä kierrätys on lähellä sydäntäni.

Yrittäjänä toimimisen lisäksi olen neljän lapsen äiti ja vaimo. Koen, että arjen tasapainottaminen perheen ja yrittäjyyden välillä on sujunut melko mutkattomasti. Epäileviä ja kauhistuneita ihmisiä on mahtunut matkan varrelle, mutta mieheni on tukenut ja kannustanut minua koko kauneudenhoitosarjan kehittämisen ajan. Itse en kuitenkaan vähästä hetkahda enkä anna muiden mielipiteiden horjuttaa omaa uskoani tavoitteiden saavuttamiseksi. Jos jotain olen yrittäjänä matkan varrella oppinut, on se ehdottomasti itsensä ja unelmien kuuntelemisen tärkeys sekä vahvan uskon säilyttäminen omaan osaamiseen. Tällä hetkellä opiskelen liiketaloutta korkeakoulussa, jotta voin kehittyä yrittäjänä. Jos todella uskoo ja on valmis antamaan kaikkensa luodakseen tai tehdäkseen jotain itselle merkityksellistä ja tärkeää, kannattaa kuunnella itseään ja toimia!

Marina Spirit, Sweet Femi Oy

kauneudenhoitosarjaskykosmetologituotekehitysunelmayrittäjä
Posted in Alalla, Muuta.
Share
PreviousPPV Lex Oy lakimiespalvelu
NextHyvinvoiva kosmetologi

Related Posts

  • 24 toukokuun, 2021

    Pohjoismaiset kauneudenhoitoalan yhteistyöorganisaatiot tapasivat Teams-kokouksen merkeissä toukokuun lopulla

    Tapaamisessa vaihdettiin kuulumisia ja keskusteltiin mm. eri maiden koronapandemiatilanteesta.

  • 26 huhtikuun, 2022

    The Social Value of VET  (S.V.o.V.E.)

    The Social Value of VET -hanke selvittää, voisiko kosmetologin tekemät hoidot edistää sosiaali- ja terveydenhoitoalan asiakkaiden hyvinvointia. Erasmus+ rahoitteisen, S.V.o.V.E. -hankkeen tavoitteena on kehittää kosmetologeille syventävä koulutus, joka mahdollistaa työskentelyn terveydenhoidon rajapinnassa yhteistyössä terveydenhoitoalan ammattilaisten kanssa.

  • 29 maaliskuun, 2022

    Vinkkejä Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen

    Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.

SKY_tunnus_grey_oikea
© 2025 Suomen kosmetologien yhdistys

Suomen Kosmetologien Yhdistys
Huopalahdentie 24, 00350 Helsinki
Jäsenasiat: jasenpalvelu@skykosmetologi.fi
Rekisteriseloste ja tietosuoja
  • HAE JÄSENEKSI  →
  • SKY yhdistyksenä
    • HAE JÄSENEKSI  →
    • Tutustu meihin
    • Jäsenyys ja jäsenedut
    • Organisaatio ja hallitus
    • Jaostot
    • Lähettiläät
    • Arvot
    • Eettiset ohjeet
  • Ajankohtaista
    • Ajankohtaista
    • Alalla
    • Muuta
    • SKY-nuoret
  • Lehti
    • Fiiliksissä
    • Palsta-aineistot
  • Kauppa
  • SKY:n yritysjäsenet
    • Tutustu SKY:n yritysjäseniin
    • Yritysjäsen, esittele itsesi
  • Kosmetologipäivät
  • Ota yhteyttä
  • Kirjaudu jäsensivuille
  • Kirjaudu jäsensivuille
  • English
  • Svenska
  • Facebook
  • Instagram
  • Kirjaudu