Muutamassa viikossa maailma on muuttunut paikaksi, missä presidentti Niinistön sanoin ajatuksiamme, tekojamme ja toimiamme hallitsevat terveys, toimeentulo ja toisistamme välittäminen. Siksi toivon heti ensimmäisenä, että sinä ja läheisesi olette ja pysytte terveinä. Terveys on asia, jota mikään ei korvaa, joten vaalitaan ja arvostetaan sitä!
Heti seuraavaksi tuon esiin sydäntä raastavan huolen SKY:n jäsenten yritystoimintaa kohdanneesta kriisistä. Haluan sinun tietävän, että SKY:n hallitus ja toimiston tiimi ovat tehneet kaikkensa ojentaakseen teille jäsenille auttavan kätensä. Yhdessä Suomen Yrittäjänaisten ja Suomen Ammattikosmetiikan Tukkukauppiaiden kanssa olemme lähestyneet Suomen hallitusta vetoomuksella, jossa vaadimme yksin- ja pienyrittäjille apua erittäin nopealla aikataululla. Vetosimme myös, että yrittäjien työttömyysturva tulisi saataville pikaisesti ja että se myönnettäisiin takautuvasti myynnin loppumisesta lähtien. Pyysimme hallitusta kannustamaan pankkeja, vuokranantajia ja muita pienyrittäjien toimintaa laskuttavia tahoja antamaan tilapäisiä helpotuksia maksuihin. Pienyrittäjien sosiaalivakuusmaksujen tilapäinen siirtäminen valtion kontolle olisi valtava huojennus – ja myös sitä esitimme. Lisäksi vaadimme, että yksin- ja pienyrittäjiä on tuettava vahvasti akuutin kriisivaiheen jälkeen esimerkiksi korottamalla ALV:n alarajaa tai alentamalla henkilökohtaisen palveluntuotantoalojen ALV-kantaa. Jos Suomen työttömyys- ja sosiaalimenot halutaan pitää koronakriisin jälkeen hallinnassa, täytyy maamme 200 000 pien- ja yksinyrittäjää nyt pelastaa. Kun meidän asiakkaamme palaavat, palautuvat myös tulotasomme ja veronmaksukykymme.
Koronakriisi on tuonut esiin maailman raadollisuuden – mutta toisaalta myös äärimmäisen hyvyyden. Kaiken keskellä on ollut liikuttavaa todeta, kuinka myös me SKY:läiset olemme tarttuneet toimeen yhtenä yhteisöllisenä joukkona. Kukaan meistä ei ollut valmistunut tähän, jaksaminen on koetuksella ja tulevaisuus epävarma, mutta ammattiamme rakastavana tiiviinä tiiminä puskemme eteenpäin. Tästä teitä kiitän ja tähän teitä kannustan myös tulevina viikkoina ja kuukausina. Nopeita ratkaisuja en voi luvata, mutta sen voin, että SKY tekee tilanteessa parhaansa. Olemme täällä teitä varten – poikkeusoloissa ja aina.
Lämpimin terveisin koko SKY:n puolesta, Anne Parkkinen
Koulutuspäivä ti 26.1.2021 on täynnä erinomaista ja ajankohtaista ammattitietoa. Tapahtumassa kuullaan mm. kosmetiikkamarkkinoiden tulevaisuudesta ja suojautumisesta biologisia vaaroja vastaan, keskustellaan maskin takana piilevistä iho-ongelmista, päästään seuraamaaan demohoitoja ja jaetaan vinkkejä kollegalta kollegalle.
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.
Puheenjohtaja Anne Parkkisen terveiset SKY-jäsenille
Muutamassa viikossa maailma on muuttunut paikaksi, missä presidentti Niinistön sanoin ajatuksiamme, tekojamme ja toimiamme hallitsevat terveys, toimeentulo ja toisistamme välittäminen. Siksi toivon heti ensimmäisenä, että sinä ja läheisesi olette ja pysytte terveinä. Terveys on asia, jota mikään ei korvaa, joten vaalitaan ja arvostetaan sitä!
Heti seuraavaksi tuon esiin sydäntä raastavan huolen SKY:n jäsenten yritystoimintaa kohdanneesta kriisistä. Haluan sinun tietävän, että SKY:n hallitus ja toimiston tiimi ovat tehneet kaikkensa ojentaakseen teille jäsenille auttavan kätensä. Yhdessä Suomen Yrittäjänaisten ja Suomen Ammattikosmetiikan Tukkukauppiaiden kanssa olemme lähestyneet Suomen hallitusta vetoomuksella, jossa vaadimme yksin- ja pienyrittäjille apua erittäin nopealla aikataululla. Vetosimme myös, että yrittäjien työttömyysturva tulisi saataville pikaisesti ja että se myönnettäisiin takautuvasti myynnin loppumisesta lähtien. Pyysimme hallitusta kannustamaan pankkeja, vuokranantajia ja muita pienyrittäjien toimintaa laskuttavia tahoja antamaan tilapäisiä helpotuksia maksuihin. Pienyrittäjien sosiaalivakuusmaksujen tilapäinen siirtäminen valtion kontolle olisi valtava huojennus – ja myös sitä esitimme. Lisäksi vaadimme, että yksin- ja pienyrittäjiä on tuettava vahvasti akuutin kriisivaiheen jälkeen esimerkiksi korottamalla ALV:n alarajaa tai alentamalla henkilökohtaisen palveluntuotantoalojen ALV-kantaa. Jos Suomen työttömyys- ja sosiaalimenot halutaan pitää koronakriisin jälkeen hallinnassa, täytyy maamme 200 000 pien- ja yksinyrittäjää nyt pelastaa. Kun meidän asiakkaamme palaavat, palautuvat myös tulotasomme ja veronmaksukykymme.
Koronakriisi on tuonut esiin maailman raadollisuuden – mutta toisaalta myös äärimmäisen hyvyyden. Kaiken keskellä on ollut liikuttavaa todeta, kuinka myös me SKY:läiset olemme tarttuneet toimeen yhtenä yhteisöllisenä joukkona. Kukaan meistä ei ollut valmistunut tähän, jaksaminen on koetuksella ja tulevaisuus epävarma, mutta ammattiamme rakastavana tiiviinä tiiminä puskemme eteenpäin. Tästä teitä kiitän ja tähän teitä kannustan myös tulevina viikkoina ja kuukausina. Nopeita ratkaisuja en voi luvata, mutta sen voin, että SKY tekee tilanteessa parhaansa. Olemme täällä teitä varten – poikkeusoloissa ja aina.
Lämpimin terveisin koko SKY:n puolesta, Anne Parkkinen
Related Posts
SKY-koulutuspäivän ohjelma on julkaistu!
Koulutuspäivä ti 26.1.2021 on täynnä erinomaista ja ajankohtaista ammattitietoa. Tapahtumassa kuullaan mm. kosmetiikkamarkkinoiden tulevaisuudesta ja suojautumisesta biologisia vaaroja vastaan, keskustellaan maskin takana piilevistä iho-ongelmista, päästään seuraamaaan demohoitoja ja jaetaan vinkkejä kollegalta kollegalle.
Rekrytointi-ilmoitus
Etsimme SKY:n toimistolle tapahtumakoordinaattoria – voisitko se olla sinä? Klikkaa ja lue lisää avoimesta paikasta.
Vinkkejä Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.