Kotimaisten supermarjojen voimaa hyödyntävä Ekopharma ja patentoitu suomalaisinnovaatio BTB13 ovat hoitaneet herkkiä ihojamme jo kymmenen vuoden ajan. Tuore yrityskauppa varmistaa tuotekehityksen jatkuvuuden ja raottaa ovea myös maailmalle.
Kaikki alkoi iho-ongelmista. Viitisentoista vuotta sitten Anni Linnavirran iho oli herkkä ja ärtynyt, eikä mikään tuntunut tepsivän.
Lopulta Linnavirta löysi Turun yliopiston tekemän tutkimuksen, joka käsitteli sisäisesti nautittua mustaherukkaöljyä atooppisen ihon hoidossa. Hän päätti kokeilla, miten öljy vaikuttaisi iholla ulkoisesti käytettynä.
– Ihoni kunto alkoi kohentua. Kiinnostuin aiheesta ja halusin tietää lisää, siihenastisen uransa lääketeollisuuden parissa tehnyt Linnavirta kertoo.
Suomessa luonnonkosmetiikka oli tuohon aikaan vielä pienen piirin juttu, mutta esimerkiksi Saksassa ja Englannissa se oli paljon suositumpaa. Ilmiö saapuisi Suomeenkin, Linnavirta ennakoi, ja mitä enemmän hän aiheeseen perehtyi, sitä vakuuttuneemmaksi hän sen tärkeydestä tuli. Ehkä luonnonkosmetiikan maahantuonnista olisi bisnesideaksi?
– Kokeilin useiden eri valmistajien voiteita, mutta ne eivät sopineet iholleni. Sitten törmäsin biokemistiin, joka kysyi, miksen tekisi tuotteita itse.
Rohkeana ja ennakkoluulottomana Linnavirta tarttui härkää sarvista ja palasi koulun penkille oppimaan uutta. Sen seurauksena markkinoille ilmestyivät kosmetiikkayritys Naviter ja ensimmäiset sen valmistamat Ekopharma-tuotteet. Niistä Herukka C-Max -kasvovoide on edelleen sarjan suosituimpien tuotteiden joukossa.
Kymmenessä vuodessa Ekopharma on kasvanut Suomen suurimmaksi ammattilaisten luonnonkosmetiikkasarjaksi, joka tarjoaa ratkaisut niin kasvojen, vartalon kuin hiustenkin hoitoon. Samalla luonnonkosmetiikalle on käynyt, kuten Linnavirta ounasteli: se on siirtynyt marginaalista valtavirtaan.
– Lisääntyneessä kilpailussakin Ekopharman valttikortteja ovat huippulaatu ja tehokkaat aktiiviaineet. Olemme yhdistäneet marjojen hoitavan voiman viimeisimpiin kasvipohjaisiin tehoaineisiin.
Kysyntää on yhä enemmän myös herkän ihon tuotteille. Linnavirran mukaan joka neljäs nainen ja joka kymmenes mies kokee olevansa herkkäihoinen. – Ekopharman menestyksen ovat viimeistelleet juuri hyvä siedettävyys ja erinomainen hinta-laatusuhde.
Luonto kohtaa tieteen
Ekopharman vanavedessä Anni Linnavirran työpöydällä näki päivänvalon myös toinen uraauurtava tuotesarja.
– Oululainen kemisti Simo Rasi otti minuun yhteyttä ja kertoi innovaatiostaan. Se oli ainutlaatuinen, ihoa uudistava ja vahvistava aine, jolla oli antimikrobinen, tulehduksia helpottava vaikutus.
Rasi mainitsi yhdisteen myös rauhoittavan ihoa sekä vähentävän sen punaisuutta ja kutinaa.
– Kutisevasta punajäkälästä kärsivänä lupasin, että jos tuote auttaa minua, teen siitä sarjan, Linnavirta muistelee.
Loppu on historiaa.
BTB13-tuotesarjan vaikuttavana ainesosana toimii aminohappo L-karnitiinista ja vitamiininkaltaisesta oroottihaposta koostuva patentoitu yhdiste, jonka soluja uudistava teho on osoitettu ihosoluilla tehdyissä maljatesteissä. Lisäksi tuotteissa hyödynnetään vitamiineja sekä suomalaisen luonnon parhaita öljyjä ja uutteita.
– Kosmetologit ja asiakkaat ovat kiittäneet sarjan poikkeuksellista anti-age -tehoa sekä sen kykyä rauhoittaa herkkää ja ongelmaihoa. Erikoishoitoihin kuuluvan mikroneulauksen avulla päästään myös tuloksellisiin sarjahoitoihin, Linnavirta toteaa.
Ihmisen iho uudistuu kuudessa viikossa. BTB13 aktivoi solujen toimintaa, minkä seurauksena iho puhdistuu ja heleytyy jo parissa viikossa.
– Ihon vahvistamiseen ja ikääntymisen merkkeihin käytettäessä sarja on puolestaan uskollinen loppuelämän ystävä, jota ilman ei halua elää.
Kotimaista vastuullisuutta
Sekä Ekopharman että BTB13:n kaikki tuotteet kehitetään ja tuotetaan alusta loppuun saakka Suomessa, tarkemmin Helsingin Herttoniemessä. Samasta osoitteesta löytyvät myös kosmetologeja palvelevat koulutustilat.
– Kotimaisuus ja vastuullisuus ovat olleet meille syntyhistoriastamme asti tärkeitä arvoja, joiden merkitys on viime vuosina vain lisääntynyt. Tuotteidemme edustamalle maailmankuvalle on nyt tilausta, toteaa kesällä Naviterista Berneriksi muuttuneen yrityksen brändipäällikkö Sirkku Hahn.
Myös tiiviit asiakassuhteet ja kouluttaminen ovat olleet alusta alkaen yritystoiminnan keskiössä.
– Suomalainen kosmetologi on hyvin tiedonhaluinen. Me haluamme olla hänen kouluttava kumppaninsa, joka syventää paitsi tuotetietoutta ja kosmetiikan kemiaa, myös myyntiä ja markkinointia.
Kesäkuussa tapahtuneen yritysintegraation myötä Ekopharmasta ja BTB13:sta tuli lähes 140-vuotiaan kosmetiikkatalo Bernerin kruununjalokiviä. Muutos on tuonut mukanaan paljon positiivisia asioita, ja tuoteinnovaatiot – tai ”lapset”, kuten ne kehittänyt Linnavirta niitä leikillisesti kutsuu – ovat saaneet uuden turvallisen kodin.
– Berner seisoo tiukasti ammattikosmetiikan kanavastrategian takana, joten tuotteemme tulevat jatkossakin pysymään vain ammattilaisten käsissä, Sirkku Hahn lupaa.
Vakavaraisessa perheyrityksessä myös tuotekehitys jatkuu ja ovet ovat avoinna ulkomaan markkinoita myöten. Anni Linnavirran mukaan olisikin jo korkea aika, että kotimaiset kauneudenhoitotuotteet liikkuisivat maamme rajojen ulkopuolelle.
– Suunta on ollut jo riittävän kauan päinvastainen. Olisi upeaa, että juuri Ekopharma, BTB13 tai Unna Nordic edustaisivat maailmalla suomalaisia ihonhoidon huippuinnovaatioita!
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.
SKY:n syyskokous pidettiin ke 21.10. klo 9:30 alkaen fyysisesti Helsingissä Hotel Klaus K:n Rake-salissa, mutta kokoukseen pääsi osallistumaan näin poikkeusaikana myös etäyhteyden välityksellä. Kokouksessa äänestettiin kaksi jäsentä seuraavaan SKY-hallitukseen.
Kosmetologi, ihonhoidon ammattilainen, ihonhoidon asiantuntija, ihoterapeutti, ihonhoidon personal trainer- rakkaalla ammatilla on monta nimeä. Mutta mitä kosmetologin työ oikeastaan on? Kollegoiden kanssa olemme humoristisesti verranneet työtämme urheilusta tuttuun nimikkeeseen personal trainer -samankaltaisuuksia kun löytyy yllättävän paljon.
Ilmoitus: Täyden kympin tehotuotteet
Kotimaisten supermarjojen voimaa hyödyntävä Ekopharma ja patentoitu suomalaisinnovaatio BTB13 ovat hoitaneet herkkiä ihojamme jo kymmenen vuoden ajan. Tuore yrityskauppa varmistaa tuotekehityksen jatkuvuuden ja raottaa ovea myös maailmalle.
Kaikki alkoi iho-ongelmista. Viitisentoista vuotta sitten Anni Linnavirran iho oli herkkä ja ärtynyt, eikä mikään tuntunut tepsivän.
Lopulta Linnavirta löysi Turun yliopiston tekemän tutkimuksen, joka käsitteli sisäisesti nautittua mustaherukkaöljyä atooppisen ihon hoidossa. Hän päätti kokeilla, miten öljy vaikuttaisi iholla ulkoisesti käytettynä.
– Ihoni kunto alkoi kohentua. Kiinnostuin aiheesta ja halusin tietää lisää, siihenastisen uransa lääketeollisuuden parissa tehnyt Linnavirta kertoo.
Suomessa luonnonkosmetiikka oli tuohon aikaan vielä pienen piirin juttu, mutta esimerkiksi Saksassa ja Englannissa se oli paljon suositumpaa. Ilmiö saapuisi Suomeenkin, Linnavirta ennakoi, ja mitä enemmän hän aiheeseen perehtyi, sitä vakuuttuneemmaksi hän sen tärkeydestä tuli. Ehkä luonnonkosmetiikan maahantuonnista olisi bisnesideaksi?
– Kokeilin useiden eri valmistajien voiteita, mutta ne eivät sopineet iholleni. Sitten törmäsin biokemistiin, joka kysyi, miksen tekisi tuotteita itse.
Rohkeana ja ennakkoluulottomana Linnavirta tarttui härkää sarvista ja palasi koulun penkille oppimaan uutta. Sen seurauksena markkinoille ilmestyivät kosmetiikkayritys Naviter ja ensimmäiset sen valmistamat Ekopharma-tuotteet. Niistä Herukka C-Max -kasvovoide on edelleen sarjan suosituimpien tuotteiden joukossa.
Kymmenessä vuodessa Ekopharma on kasvanut Suomen suurimmaksi ammattilaisten luonnonkosmetiikkasarjaksi, joka tarjoaa ratkaisut niin kasvojen, vartalon kuin hiustenkin hoitoon. Samalla luonnonkosmetiikalle on käynyt, kuten Linnavirta ounasteli: se on siirtynyt marginaalista valtavirtaan.
– Lisääntyneessä kilpailussakin Ekopharman valttikortteja ovat huippulaatu ja tehokkaat aktiiviaineet. Olemme yhdistäneet marjojen hoitavan voiman viimeisimpiin kasvipohjaisiin tehoaineisiin.
Kysyntää on yhä enemmän myös herkän ihon tuotteille. Linnavirran mukaan joka neljäs nainen ja joka kymmenes mies kokee olevansa herkkäihoinen.
– Ekopharman menestyksen ovat viimeistelleet juuri hyvä siedettävyys ja erinomainen hinta-laatusuhde.
Luonto kohtaa tieteen
Ekopharman vanavedessä Anni Linnavirran työpöydällä näki päivänvalon myös toinen uraauurtava tuotesarja.
– Oululainen kemisti Simo Rasi otti minuun yhteyttä ja kertoi innovaatiostaan. Se oli ainutlaatuinen, ihoa uudistava ja vahvistava aine, jolla oli antimikrobinen, tulehduksia helpottava vaikutus.
Rasi mainitsi yhdisteen myös rauhoittavan ihoa sekä vähentävän sen punaisuutta ja kutinaa.
– Kutisevasta punajäkälästä kärsivänä lupasin, että jos tuote auttaa minua, teen siitä sarjan, Linnavirta muistelee.
Loppu on historiaa.
BTB13-tuotesarjan vaikuttavana ainesosana toimii aminohappo L-karnitiinista ja vitamiininkaltaisesta oroottihaposta koostuva patentoitu yhdiste, jonka soluja uudistava teho on osoitettu ihosoluilla tehdyissä maljatesteissä. Lisäksi tuotteissa hyödynnetään vitamiineja sekä suomalaisen luonnon parhaita öljyjä ja uutteita.
– Kosmetologit ja asiakkaat ovat kiittäneet sarjan poikkeuksellista anti-age -tehoa sekä sen kykyä rauhoittaa herkkää ja ongelmaihoa. Erikoishoitoihin kuuluvan mikroneulauksen avulla päästään myös tuloksellisiin sarjahoitoihin, Linnavirta toteaa.
Ihmisen iho uudistuu kuudessa viikossa. BTB13 aktivoi solujen toimintaa, minkä seurauksena iho puhdistuu ja heleytyy jo parissa viikossa.
– Ihon vahvistamiseen ja ikääntymisen merkkeihin käytettäessä sarja on puolestaan uskollinen loppuelämän ystävä, jota ilman ei halua elää.
Kotimaista vastuullisuutta
Sekä Ekopharman että BTB13:n kaikki tuotteet kehitetään ja tuotetaan alusta loppuun saakka Suomessa, tarkemmin Helsingin Herttoniemessä. Samasta osoitteesta löytyvät myös kosmetologeja palvelevat koulutustilat.
– Kotimaisuus ja vastuullisuus ovat olleet meille syntyhistoriastamme asti tärkeitä arvoja, joiden merkitys on viime vuosina vain lisääntynyt. Tuotteidemme edustamalle maailmankuvalle on nyt tilausta, toteaa kesällä Naviterista Berneriksi muuttuneen yrityksen brändipäällikkö Sirkku Hahn.
Myös tiiviit asiakassuhteet ja kouluttaminen ovat olleet alusta alkaen yritystoiminnan keskiössä.
– Suomalainen kosmetologi on hyvin tiedonhaluinen. Me haluamme olla hänen kouluttava kumppaninsa, joka syventää paitsi tuotetietoutta ja kosmetiikan kemiaa, myös myyntiä ja markkinointia.
Kesäkuussa tapahtuneen yritysintegraation myötä Ekopharmasta ja BTB13:sta tuli lähes 140-vuotiaan kosmetiikkatalo Bernerin kruununjalokiviä. Muutos on tuonut mukanaan paljon positiivisia asioita, ja tuoteinnovaatiot – tai ”lapset”, kuten ne kehittänyt Linnavirta niitä leikillisesti kutsuu – ovat saaneet uuden turvallisen kodin.
– Berner seisoo tiukasti ammattikosmetiikan kanavastrategian takana, joten tuotteemme tulevat jatkossakin pysymään vain ammattilaisten käsissä, Sirkku Hahn lupaa.
Vakavaraisessa perheyrityksessä myös tuotekehitys jatkuu ja ovet ovat avoinna ulkomaan markkinoita myöten. Anni Linnavirran mukaan olisikin jo korkea aika, että kotimaiset kauneudenhoitotuotteet liikkuisivat maamme rajojen ulkopuolelle.
– Suunta on ollut jo riittävän kauan päinvastainen. Olisi upeaa, että juuri Ekopharma, BTB13 tai Unna Nordic edustaisivat maailmalla suomalaisia ihonhoidon huippuinnovaatioita!
Haluatko tietää lisää?
Ota yhteyttä:
ammattikosmetiikka@berner.fi
proshop.berner.fi
ekopharma.com
Related Posts
Vinkkejä Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen
Instagram on ilmainen kuvien jakopalvelu ja sosiaalinen verkosto, jonka avulla käyttäjät voivat kommentoida ja tykätä toistensa jakamasta sisällöstä. Palvelu on kasvattanut suosiotaan myös yrityskäytössä. Instagramia yrityksen markkinointiviestinnässä puoltaa tutkimus (2017) jonka mukaan 31% suomalaisista käyttäjistä haluaa seurata palvelussa brändejä ja yrityksiä. Facebookissa vastaava luku on 23%. Seuraavaksi muutama käytännön vinkki Instagramin tehokkaaseen hyödyntämiseen.
SKY:n vaaleissa valittiin kaksi jäsentä seuraavaan SKY-hallitukseen
SKY:n syyskokous pidettiin ke 21.10. klo 9:30 alkaen fyysisesti Helsingissä Hotel Klaus K:n Rake-salissa, mutta kokoukseen pääsi osallistumaan näin poikkeusaikana myös etäyhteyden välityksellä. Kokouksessa äänestettiin kaksi jäsentä seuraavaan SKY-hallitukseen.
Onko kosmetologi vähän kuin ihonhoidon personal trainer?
Kosmetologi, ihonhoidon ammattilainen, ihonhoidon asiantuntija, ihoterapeutti, ihonhoidon personal trainer- rakkaalla ammatilla on monta nimeä. Mutta mitä kosmetologin työ oikeastaan on? Kollegoiden kanssa olemme humoristisesti verranneet työtämme urheilusta tuttuun nimikkeeseen personal trainer -samankaltaisuuksia kun löytyy yllättävän paljon.